• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Snälla hjälp... Är ett samlinglån helt kört?

D

Desperat

Gäst
Poäng: 0
Jag har 5,9 i riskprognos. 4 förfrågningar.

708 000 i årsinkomst.

940 000 i blanco!!!! (Det är en jävligt lång historia hur dessa uppkommit)

Plus en jävla massa skitlån som inte syns på UC. Omkring 120.000

Har en månadskostad på omrking 40.000 på dessa lån...

Inga betalningsanmärkningar osv.

Kan inte leva såhär längre... Har nästan 50.000 kronor i månadsinkomst efter skatt nu och har knappt råd att köpa mat.

Snälla kan någon hjälpa mig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Mycket likt min situation egentligen, ligger på snarlik inkomst som dig men har knappt pengar över.

Det beror lite på vilka aktörer du har i Blanco känner jag spontant.

Har du Bank Norwegian där?

Du har ju absolut ingenting att förlora på att söka genom Advisa för får du inte lån nu kommer du inte få det om 3-4 månader heller då det i ditt fall enbart är blancobelåningen som spökar för dig. Men det kan ju inte bli värre.
Så sök igenom Advisa och hoppas på att BN/Remember nappar och baka sedan in dom absolut värsta lånen/smslånen där till ett större.
 
D

Desperat...

Gäst
Poäng: 0
Mycket likt min situation egentligen, ligger på snarlik inkomst som dig men har knappt pengar över.

Det beror lite på vilka aktörer du har i Blanco känner jag spontant.

Har du Bank Norwegian där?

Du har ju absolut ingenting att förlora på att söka genom Advisa för får du inte lån nu kommer du inte få det om 3-4 månader heller då det i ditt fall enbart är blancobelåningen som spökar för dig. Men det kan ju inte bli värre.
Så sök igenom Advisa och hoppas på att BN/Remember nappar och baka sedan in dom absolut värsta lånen/smslånen där till ett större.


Hur överlever du?! Har sån fruktansvärd ångest varje dag. I mitt fall är det inte jag utan min föredetta som var spelberoende och har försatt mig i denna sits.

Bank Norwegian är 180.000 av mina blanco.

Är remember bra att ha att göra med menar du?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Hur och hur, du kan läsa här : https://www.lånforum.se/threads/mitt-spelmissbruk.7911/


Däremot, alla seriösa aktörer är nog likadana att göra med så det ska du nog inte stirra dig blind på.
Du måste få ner din månadskostnad, tro mig. Förr eller senare kommer du inte få exakt den lönen (vad jobbar du med om man får fråga?) och då sitter du rejält i skiten.

Mitt tips är att du redan ikväll kollar hur många smålån/krediter som är värst. Dvs högst ränta. Om du kanske har 300.000 i lån/krediter som kostar dig 20.000 av dom 40K du betalar i ränta så kanske remember beviljar dig 300.000 där du sedan får betala 5.000 istället för 20.000 och automatiskt har 15K mer i månaden att leva på...
 
D

Desperat.

Gäst
Poäng: 0
Hur och hur, du kan läsa här : https://www.lånforum.se/threads/mitt-spelmissbruk.7911/


Däremot, alla seriösa aktörer är nog likadana att göra med så det ska du nog inte stirra dig blind på.
Du måste få ner din månadskostnad, tro mig. Förr eller senare kommer du inte få exakt den lönen (vad jobbar du med om man får fråga?) och då sitter du rejält i skiten.

Mitt tips är att du redan ikväll kollar hur många smålån/krediter som är värst. Dvs högst ränta. Om du kanske har 300.000 i lån/krediter som kostar dig 20.000 av dom 40K du betalar i ränta så kanske remember beviljar dig 300.000 där du sedan får betala 5.000 istället för 20.000 och automatiskt har 15K mer i månaden att leva på...


Ja, jag önskar jag kunde göra det förstås. Men tror du verkligen de skulle bevilja mig ännu mer när jag redan har så mycket i blanco?

Jag är ingenjör. Räknar med att min inkomst kommer ligga på omkring 1 250 000 på nästa års deklaration.

Oroar mig absolut inte för att min inkomst ska bli lägre vilket är väldigt skönt i min situation.

Jag önskar bara att jag kunde ta mig ur det här.

Frågan är om man bara ska försöka hålla sig över vattenytan i ett år tills deklarationen för 2018 är klar??? Jag vet inte... Har panik över det här!!

Hade jag kunnat lösa dessa snabblån hade jag ju kunnat beta av dessa lån ganska fort :/
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag ser inte vad du har att förlora.
Det enda som händer är att du får en UC-förfrågning, går det så går det.
Det är ju definitivt värt att prova.

Du skulle kunna hålla dig över ytan men sen återigen, vad händer om du blir sjukskriven och tappar 6-7.000 netto i månaden? Om företaget konkar?
You name it. Dom pengarna du betalar är i stort sätt bara räntor hos SMS-bolagen så..

Som sagt, testa Advisa så vet du åtminstone om du kan få ett lån eller inte annars spekulerar man bara.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Hur går tankarna?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 314
Mottagna reaktioner
1 119
Poäng
897
Hej!
Jag säger som Terry! Testa att söka ett större belopp hos advisa.
Du har mycket blancolån! Men det positiva är att du har få förfrågningar och 5.9 i risprognos är snäppet under bra i kreditvärdighet.

Många säger att ha 5 i förfrågningar är bra. Det ser positivt ut när man söker. Så att ha 5 förfrågningar istället för 4 spelar ingen roll.

Folk har haft sämre betyg och fler förfrågningar och fått samlingslån o blivit beviljade.

Du har inget o förlora. Blir du nekad så är det pga överbelåning. Lycka yill!
Tror att BN och Remember har störst chsns att bevilja!
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Jag har 5,9 i riskprognos. 4 förfrågningar.

708 000 i årsinkomst.

940 000 i blanco!!!! (Det är en jävligt lång historia hur dessa uppkommit)

Plus en jävla massa skitlån som inte syns på UC. Omkring 120.000

Har en månadskostad på omrking 40.000 på dessa lån...

Inga betalningsanmärkningar osv.

Kan inte leva såhär längre... Har nästan 50.000 kronor i månadsinkomst efter skatt nu och har knappt råd att köpa mat.

Snälla kan någon hjälpa mig?
Den inkomst som du har skrivit om du kan styrka den och har deklarerat på 700 tkr då min erfarenhet säger att du kan lätt låna en miljon till eller kan få en samlingslån med bra räntan,
Kör på lendo, handläggare kan byta summan flera gånger med samma uc om ifall du inte blir beviljad med första försök.
Lyckatill
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Jag har 5,9 i riskprognos. 4 förfrågningar.

708 000 i årsinkomst.

940 000 i blanco!!!! (Det är en jävligt lång historia hur dessa uppkommit)

Plus en jävla massa skitlån som inte syns på UC. Omkring 120.000

Har en månadskostad på omrking 40.000 på dessa lån...

Inga betalningsanmärkningar osv.

Kan inte leva såhär längre... Har nästan 50.000 kronor i månadsinkomst efter skatt nu och har knappt råd att köpa mat.

Snälla kan någon hjälpa mig?
Glömde att fråga , äger du någon fastighet??
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp